You are here

Difficulty: Middle
Interest: High

Descripció

Comencem l'itinerari per un camí que surt de la carretera d'accés al poble de Pessonada. En breu trobem l'ermita de Mare de Déu de la Plana. Seguim el camí per darrera l'església fins que de cop queda tallat per una paret que podem superar o bé per uns graons metàl·lics, o bé rodejant per l'esquerra per un caminet en força mal estat. Un cop passem aquest tram, un passamà de cable gruixut d'uns tres metres, ens ajuda a fer una petita pujada molt pronunciada. Continuem per unes terrasses estretes fins a arribar a una zona més oberta. En aquest punt podem continuar per l'esquerra, o per la dreta canal amunt. Nosaltres seguim pel camí de l'esquerra ja que per l'altre es perden les fites de seguida i el camí està del tot desdibuixat. Ara caminem per unes terrasses més ampes i trobem un desviament cap a l'ermita de St. Joanet, construïda dins d'una balma. Tornem al camí pel mateix lloc i anem baixant per la carena fins a arribar a una línia elèctrica. Prenem un camí  a l'esquerra i agafem una pista que ens torna a dur a un pal de línia elèctrica. 10 minuts després , trobem un sender que ens permet voltar un camp d'ametllers fins a una altra pista de servei de línia elèctrica. Seguim per aquí fins a creuar un barranquet on s'acaba la pista. Ara seguim un sender que ens porta a creuar uns camps d'ametllers i cereals tot seguint un mur de pedra seca. Arribem a una altra pista, seguim caminant per aquí fins a arribar a la carretera. L'agafem a mà esquerra i la seguim fins a arribar un altre cop a l'inici de l'itinerari.